Dyonostar @ Ttune Chiptuning
Wij hebben de beschikking over een Dynostar vermogenstestbank, welke geschikt is voor twee wiel aangedreven auto’s.
met rijwindkoeling die tot 45.000m³ lucht per uur kan verplaatsen.
Een Vermogenstestbank is onmisbaar bij Chiptuning want meten is weten!
Wat Ttune Chiptuning u o.a. kan aanbieden:
Door onze kennis in combinatie met geavanceerde en uitgebreide
testapparatuur (o.a. Bosch KTS) zijn wij in staat om iedere gewenste meting uit te voeren en storingen te lokaliseren.
Hieronder vind u enkele mogelijkheden:
• Statisch testen ; het vasthouden van ieder gewenst toerental voor optimale afstelling
voor competitie auto’s met een vrij-programmeerbare ECU. Deze methode is ook
geschikt voor het lokaliseren van storingen die alleen optreden bij een bepaald
toerental of een bepaalde belasting.
• Dynamisch testen ; het meten en vaststellen van het vermogen (PK / Koppel) door
exact gelijke omstandigheden als op de weg. De auto wordt hierdoor dus niet
zwaarder belast dan op de weg. Tijdens deze dynamische run wordt er bij ieder
toerental het vermogen en lambda waarde gelogd, zodat u na de test exact alle
gegevens op een formulier meekrijgt.
• Krukas / wielvermogen ; door middel van intelligente software zijn we in staat
om zowel het wiel- als krukasvermogen te meten.
• Afstellen van injectie auto’s ; auto’s die zijn voorzien van een vrij-
programmeerbare ECU (Gems / DTA / KMS etc) of een “stand-alone” systeem
kunnen feilloos worden afgesteld. Bij iedere gas stand positie en toerental
wordt de brandstofverhouding gelogd en aangepast waar nodig.
• Acceleratie meting ; het meten van acceleraties en tussen-acceleraties, bijv.
hoe snel het voertuig versnelt van 50 naar 100km/h of 100 naar 200km/h
• Snelheidsmeting ; het meten van de topsnelheid van uw voertuig tot een max van
275 km/h. Door de vooraf ingestelde CW waarde (oppervlakte en gewicht) wordt
de situatie exact gelijk als op de weg.
• 5-gas meting ; Het is mogelijk om een 5-gas meting te doen op de dyno.
Dit kan zowel bij stationair toerental als bij belasting. De waarden van de meting
(AFR, CO, CO², HC en NOx) worden gelogd en geanalyseerd.
• Diagnose stellen ; dmv diverse sensoren kunnen we o.a. lambda waarde, turbodruk,
inlaat temperatuur en uitlaat temperatuur meten.
• Scoop meting ; doormeten van alle elektronica, sensoren en het lokaliseren van
storingen die niet worden gevonden door diagnose apparatuur.
Kosten voor Testbank gebruik:
*icm Chiptuning €50,-
*Losse meting €75,-
*testbank Per uur €125,-
Alle prijzen zijn incl btw
Voor meer informatie
-> Ttune Contact